لینک جدید اشتراک
www.eshterak.info

۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

آموزش استفاده از پروکسی در مرورگر Mozilla Firefox


برای ست کردن پروکسی در مرورگر Firefox ابتدا یک پنجره ی Firefox را باز کنید و در بالای پنجره روی Tools کلیک کنید.از منویی که ظاهر می شود روی گذینه ی آخر یعنی Options کلیک کنید. در پنجره ی Options در قسمت Connection روی دکمه ی Connection Settings کلیک کنید. در پنجره ی Connection Settings گذینه ی سوم یعنی Manual proxy configuration را انتخاب کنید تا مستطیلهای زیر آن فعال شود.
طی کردن مسیر رفتن به قسمت تنظیمات پروکسی در مرورگر Mozilla Firefox بصورت خلاصه:
Tools==> Options==> Connection Settings==> Manual proxy configuration
پروکسی در مرورگر Firefox در قسمت HTTP Proxy وارد می شود.
پروکسی از دو قسمت تشکیل شده . Ip Address و Port که معمولا با یک دو نقطه از هم جدا می شوند.
به عنوان مثال 58.238.107.230:50050
عدد سمت راست دو نقطه یعنی 50050 را در قسمت Port که مستطیل کوچکتر سمت راست است و اعداد سمت چپ دو نقطه یعنی 58.238.107.230 را در قسمت HTTP Proxy که مستطیل بزرگتر سمت چپ است ، وارد می کنیم.
دقت داشته باشید که قبل و بعد از اعداد Port و Address ip نباید فضای خالی وجود داشته باشد و اعداد به همان گونه ای که هستند فقط بصورت Copy و Paste به مستطیلها منتقل شوند.
پس از وارد کردن پروکسی تمام پنجرها را OK کنید.
اکنون آدرس یک سایت فیلتر شده را وارد کنید. اگر وارد آن سایت شد پروکسی فعال است و اگر نشد فیلتر شده یا از کار افتاده است و باید یک پروکسی دیگر را تست کنید. در نظر داشته باشید که اگر پروکسی فیلتر شده باشد هیچ سایتی حتی سایتهای معمولی فیلتر نشده نیز باز نمی شود.
پروکسیها معمولا سرعت اینترنت شما را کاهش می دهند. در نتیجه تنها زمانی که قسط عبور از فیلترینگ را دارید از پروکسی استفاده کنید و در مواقع دیگر آن را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن پروکسی به قسمت تنظیمات پروکسی مروگر خود بروید و گذینه ی اول یعنی Direct connection to the Internet را انتخاب کنید تا مستطیلهای پایین آن غیر فعال شود.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


1 نظرات:

Anonymous گفت...

سلام نحو استفاده از پروکسی کجاست

ارسال یک نظر

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net