لینک جدید اشتراک
www.eshterak.info

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

با "سایفون" از اینترنت بدون سانسور استفاده کنید

پژوهشگران می گویند نرم افزار تازه ای برای مقابله با اینترنت توسط دولت ها ساخته اند که امکان دسترسی آزاد به اینترنت را به کاربران می دهد. این برنامه مجانی به شهروندان کشورهایی که اینترنت در آنها محدود شده است اجازه می دهد که بدون نگرانی از سانسور اینترنت از آن بهره ببرند.
در گزارش بی بی سی آمده است: سایفون از طریق همیاری شبکه ای کار می کند، یک کاربر در کشوری که اینترنت در آن آزاد است می تواند این برنامه را روی کامپیوترش دانلود کند و آن را برای کاربر دیگری از طریق اینترنت قابل دسترسی کند.
به این ترتیب کاربر کشوری که در آن اینترنت سانسور می شود می تواند با همان پسورد و از طریق پروکسی سروری که در این شبکه ارتباطی تعبیه شده است به راحتی وارد اینترنت شود.
طراحان این سیستم می گویند این برنامه همچنین مانع از ردیابی کاربران توسط ای اس پی ها می شود زیرا آنها تنها می توانند تشخیص دهند که کامپیوتری به کامپیوتر دیگری متصل شده است و از یافتن این که این کاربر از چه سایت هایی بازدید کرده است، ناتوان هستند.
با استفاده از این فن آوری، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فن آوری، به شما اجازه میدهد تا به وبسایت سایت اشتراک و دیگر وبسایت هایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» بر اساس آنچه در راهنما آمده عمل کنید و از سد فیلترینگ بگذرید.

اینجا را کلیک کنید

دوستان عزیز - اگر به لینک بالا بروید و کلیک کنید از طریق فیلتر شکن وارد وبسایت رادیو فردا میشوید و از آنجا میتوانید با تغییر "آدرس بار" به سایت های دیگر هم بروید. اما اگر میخواهید فیلتر شکن مخصوص خودتان را داشته باشید (با نام کار بر و پسورد خودتان) که کسی نتواند آنرا ببندد در آنصورت این کار را بکنید: . زیر "آدرس بار" رادیو فردا جائی هست که میگوید: CREATE ACCOUNT یعنی حساب شخصی خودتان را باز کنید. اگر آنجا را کلیک کنید باید یک نام کاربر و پسورد مخصوص خودتان را بدهید. بعد از این کار صبر کنید با یک ایمیل آدرس فیلتر شکن مخصوص برای شما ارسال خواهد شد (شاید آمدن ایمیل به شما کمی طول بکشد ولی مطمنئنیم آنرا خواهید گرفت)
ضمنا پیمان نامه ای که باید برای استفاده از سایفون آنرا بپذیرید به شرح زیر می باشد:

موسسه سایفون – شرایط استفاده و بیانیه در زمینه حریم شخصی

حفظ حریم شخصی

سایفون اطلاعاتی اطلاعات شخصی شما را که در روند ایجاد شناسه کاربری وارد می کنید جمع آوری می کند: یک کلمه کاربری (لازم نیست که نام واقعی شما باشد) یک کلمه عبور و یک نشانی ایمیل اختیاری (که باید از ارائه کننده ای مانند جی میل باشد و ارتباط امن اطلاعاتی را ارائه دهد و خارج از کشور/منطقه سانسور کننده میزبانی شده باشد).

سایفون اطلاعات کارکرد شما را به شیوه ای که به سایفون اجازه پیگیری کاربر یا نشانی آی پی خاصی را در رابطه با مشاهده وب سایت به خصوصی بدهد ذخیره نمی کند. سایفون اطلاعات تاریخ/ساعت ایجاد حساب کاربری و آخرین تاریخ/ساعت ورود هر کاربر را ذخیره می کند. سایفون همچنین تعداد دعوتنامه هایی که یک کاربر می فرستد و تعدادی که پذیرفته شده اند را ذخیره می کند.

سایفون آمار استفاده انبوه را به صورت طبقه بندی پروکسی و کشور/منطقه ای حفظ می کند. سایفون نام دامنه های مشاهده شده از طریق این سرویس، تعداد بازدید هر دامنه و تعداد وارد شدن به سیستم را در هر سال/ماه/روز ذخیره می کند.سایفون فهرست اطلاعات سرورها که در پراکسی داخلی ذخیره شده (و شامل نشانی آی پی کاربران و صفحات درخواست شده هر یک می باشد) و سرور (که شامل نشانی های آی پی پراکسی داخلی و صفحات درخواست شده است) و همچنین اطلاعات ایمیل فرستاده شده که شامل نشانی های ایمیل گیرنده های دعوتنامه ها است را حفظ و نگهداری می کند.

در صورت لزوم به منظور عیب زدایی خدمات خود، ممکن است سایفون به صورت موقت روند کاری استاندارد خود را برای ذخیره اطلاعات کارکرد به نحوی تغییر دهد که یک حساب کاربری را با وب سایتی که بازدید می کند مرتبط کند. این امر تنها برای مدت زمان محدودی انجام می شود و اطلاعات به دست آمده به این روش پس از تجزیه و تحلیل حذف خواهد شد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر نوشته در زمینه اطلاعات طرح و سیاست حریم شخصی را مطالعه کنید.

استفاده از سایفون

با دسترسی و استفاده از سرویس سایفون، کاربر قبول می کند که از شرایط استفاده زیر پیروی کند:


* کاربر متعهد خواهد شد که از سایفون در روشهایی که از سوی قوانین کانادا ممنوع یا محدود شده است از جمله دسترسی به سایتهای هرزه نگاری کودک و یا اقدام به کلاه برداری (و نه محدود به این موارد).
* کاربر از سایفون به نحوی که حق دیگر کاربران را به دسترسی از خدمات سایفون محدود نماید، با افشای نشانی های پراکسی داخلی و/یا بهره برداری یا بارگذاری بیش از حد خدمات سایفون.

پذیرش ریسک

کاربر می پذیر که یک درجه خطر در رابطه با استفاده از خدمات ارائه شده توسط سایفون متوجه او است و این ریسک مرتبط با استفاده از سایفون را می پذیرد. ما به شدت توصیه می کنیم که متن اطلاعات طرح را برای تصمیم گیری که آیا سایفون برای شما مناسب است مطالعه کنید.


سایفون برای استفاده کاربران غیر فنی به منظور دسترسی به اطلاعات منع شده می باشد. ترافیک سایفون برای جلوگیری از مسدود شدن رمزگذاری شده است، اما در سطح پراکسی داخلی پیش از رمزگذاری شدن و فرستاده شدن به سرور سایفون (برای اطلاعات درخواستی) یا کاربر نهایی (برای اطلاعات برگردانده شده) بدون رمز می باشد.

سایفون نباید به عنوان راهی برای تقویت حریم خصوصی یا امنیت ارتباط اینترنتی شما تفسیر شود. سایفون هویت شما را پنهان نمی کند و نمی تواند شما را از روش تحلیل ترافیک مصون نگاه دارد. سایفون این امر را که شما از سایفون استفاده می کنید پنهان نمی کند.

اگر شما رفتار حساس سیاسی دارید و در معرض خطر نظارت شدید هستید، آگاه باشید که سایفون توانایی دفاع از حملات امنیتی این چنین را ندارد.

محدودیت مسؤولیت

کاربر متعهد می شود که با استفاده از سایفون، این خدمات را "آنچنان که هست" استفاده می کند و تمام عواقب چنین عملی را می پذیرد. تحت هیچ شرایطی سایفون در برابر کاربر یا هر شخص ثالث مسؤول خسارت مستقیم، غیر مستقیم و منتجه به هر نحوی نخواهد بود. این خسارات شامل اما نه محدود به این موارد است: تمامی خسارات شخصی مانند نیکنامی، از دست دادن اطلاعات، از دست دادن درآمد کسب و کار، عدم تحقق سود یا سرمایه گذاری پیش بینی شده، یا دیگر خسارات تجاری یا اقتصادی از هر نوع، ناشی از استفاده یا ناتوانی در ایتفاده از نرم افزار.
 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net